Gå til hovedindhold

Ny forskningsrapport: Muligheder og barrierer i samarbejde om børn

Et nyt forskningsprojekt ser på, hvordan kan samarbejdet styrkes, når forældre og professionelle er udfordret i at få og opretholde en god kontakt med hinanden.

Når mindre børn i skole eller daginstitution mistrives, kræver det et godt 'forældresamarbejde'. Men hvad er det - og hvordan kan de forbedres?



Et nyt forskningsprojekt har set på, hvordan kan samarbejdet styrkes, når forældre og professionelle er udfordret i at få og opretholde en god kontakt med hinanden.



Forskningsrapporten ”Muligheder og barrierer i samarbejde om børn – når kontakt mellem professionelle og forældre er svært” er støttet af Mary Fonden og giver gennem dybdegående interviews med forældre og professionelle indsigt i, hvad vanskelighederne handler om, og hvilke barrierer og handlemuligheder der er for at forbedre samarbejdet.

Rapporten er udarbejdet af Lene S. K. SchmidtJimmy Krab og Charlotte Jørgensen fra Absalons Center for Pædagogik.

Sammen med rapporten er der udgivet to formidlingsmaterialer:

Skal vi samarbejde?

Vi samarbejder bredt med praksis og andre vidensinstitutioner, og vi vil gerne udbygge vores samarbejde med det omgivende samfund og med danske og internationale forskningsinstitutioner. 

Hvis du er interesseret i at samarbejde med os, så kontakt ovenstående. Du er også velkommen til at tage kontakt, hvis du er interesseret i at gennemføre et ph.d.-projekt ved forskningsmiljøet.

Du kan læse mere om samarbejde med Absalon her