Teknologiforståelse
I denne udgave af podcasten ’Didaktisk, Praktisk, Go’’ handler det om teknologi og didaktisk design og hvordan lærere kan komme i gang med at bruge teknologiforståelse, og hvilke udfordringer, de kan støde ind i.
I 2018 satte Børne- og Undervisningsministeriet gang i et forsøg med at inddrage faget teknologiforståelse i folkeskolen.
Gennem forsøget har faget fået stor opmærksomhed og skabt masser af interesse, men det har også skabt tvivl hos lærerne. For hvordan skal de egentlig integrere teknologiforståelse i deres undervisning, og hvordan kan de skabe et fagligt miljø omkring det?
I dette afsnit af podcasten ’Didaktisk, Praktisk, Go’’ taler specialkonsulent Henriette Mortensen fra Center for Skole og Læring med Pernille Lomholt Christensen, der blandt andet underviser på Absalons efter- og videreuddannelse, og som har specialiseret sig i teknologi og didaktisk design.
I podcasten kommer de blandt andet ind på, hvordan lærerne kan komme i gang med at bruge teknologiforståelse, og hvilke udfordringer, de kan støde ind i.
Lyt med her:
Vil du bygge oven på din faglighed?
Gå på opdagelse i Absalons podcastunivers
Få faglig viden og inspiration direkte i øregangene, når og hvor du vil; på cyklen, i bilen, på løbeturen eller mens du vasker op.
Find alle vores podcasts her.
Tilmeld dig vores faglige nyhedsbreve
Få viden, inspiration og tilbud om videreuddannelse direkte i indbakken.