Skræddersyede forløb
Har din organisation brug for at få skræddersyet kompetenceudvikling til et specifikt behov, kan Absalon sammensætte det kompetenceudviklingsforløb, som passer præcis til jer. Mange organisationer har f.eks. brug for at kompetenceudvikle en bestemt medarbejdergruppe sammen eller en hel afdeling på samme tid. Uanset behovet, kan Absalon inden for en bred vifte af fagligheder designe og gennemføre et forløb, som passer til jer.
I et skræddersyet kompetenceudviklingsforløb kan både indgå formel kompetencegivende uddannelse (f.eks. akademi eller diplommoduler) eller præcis det faglige indhold og det format som bedst passer jeres behov. Uanset formatet tilrettelægger og forankrer vi altid undervisningen i deltagernes praksis og ud fra deres specifikke, faglige behov og lokale vilkår.
Undervisningen kan enten foregå på et af Absalons campusser eller et andet sted I måtte ønske. Ved formel kompetencegivende uddannelse ydes der nogen gange tilskud til undervisning fra f.eks. kompetencefonde eller puljer. Det kan vi rådgive jer om når vi har afklaret målgruppen og indholdet i forløbet.
Interesseret i et skræddersyet forløb?
Kontakt en af vores konsulenter og bliv klogere på jeres muligheder.
Eksempler på skræddersyede kompetenceudviklingsforløb
-
I 2018 indgik tre sydsjællandske kommuner i et samarbejde med Absalon og tilrettelagde en lokalt forankret diplomuddannelse i offentlig forvaltning og administration, der tog udgangspunkt i kommunernes virkelighed.
De tre kommuner ønskede dels at tilbyde deres medarbejdere efteruddannelse fysisk tæt på, hvor de arbejdede, og dels at skræddersy uddannelsen til medarbejdernes konkrete behov.
Det første hold studerende dimitterede i sommeren 2021 fra uddannelsen. -
I 2016 indledte Næstved Kommune et 3,5 årigt projektforløb med fokus på opkvalificering af kommunens lærere og pædagoger inden for tre temaer: klasseledelse, inkluderende og differentieret undervisning samt målorienteret undervisning. Gennem kurser, uddannelse af læringsagenter og observation/feedback med lærere, pædagoger og skoleledere har forløbet styrket kulturen for kollegial refleksion og praksisudvikling. Der er i projektet gennemført 4.300 feedbacksamtaler, og med fokus på at etablere en organisatorisk struktur kan den professionelle refleksionskultur fortsætte også efter projektets afslutning.