Inspiration Artikel Netværk hjælper nye lærere Nyuddannede lærere kan ofte støde ind i udfordringer i faget. Derfor har Odsherred Kommune inviteret deres nyuddannede med i et ny projekt, hvor de både kan sparre med hinanden og med mere erfarne kræfter.
Inspiration Podcast Nyuddannede lærere i praksis I denne udgave af podcasten Didaktisk, praktisk, go’ kan du høre om det netværk for nyuddannede lærere, som Odsherred Kommune har oprettet.
Inspiration Artikel De voksne skal opleve skolen fra børnenes højde Børnenes perspektiv er helt centralt, når der arbejdes med inkluderende fællesskaber i skolen, viser et nyt samarbejde mellem Næstved Kommune og Absalon.
Inspiration Podcast Inkluderende fællesskaber i skolen I denne udgave af podcasten Didaktisk, praktisk, go’ handler det om, hvordan man kan styrke skolernes inkluderende fællesskaber ved at huske at få børnenes perspektiver med.
Inspiration Artikel Forventningen om glade børn skaber mistrivsel Børn og unges trivsel i skolen er i krise. Men måske er det faktisk de voksnes forventninger, den er gal med. Det er en af pointerne i en ny forskningsafhandling fra Absalon.
Inspiration Podcast Børnefællesskaber I denne udgave af podcasten Didaktisk, praktisk, go’ handler det om trivselskrisen i skolen og hvordan en justering af vores forventning til børns følelsesmæssige parathed, kan være et vigtigt modtræk.
Inspiration Artikel Stærkere fællesskaber gennem dialogisk undervisning Fællesskaber er helt centrale på efterskoler, men hvordan styrker man egentlig elevernes oplevelse af at være en vigtig del af et fællesskab, samtidig med at efterskolernes formål er i centrum? Det har Korinth Efterskole sat fokus på i samarbejde med Absalon.
Inspiration Podcast Dialogisk undervisning og fællesskaber i undervisningen I denne udgave af podcasten Didaktisk, praktisk, go’ handler det om hvordan Korinth Efterskole har arbejdet med at skabe mere dialogisk undervisning og mere fællesskab i klassen.
Inspiration Artikel Ny praktik skaber blød start for lærerstuderende I den nye læreruddannelse skal de lærerstuderendes uddannelsessteder arbejde tættere sammen og blive endnu bedre til at stille sig selv spørgsmålet om, hvorfor de gør, som de gør.