Gå til hovedindhold

Find uddannelser, moduler og kurser

Den pædagogiske diplomuddannelse er for dig der har ambitioner om at styrke din professionelle identitet og ønsker rum, anledning og mulighed for at bygge ekstra lag på din faglighed.

Uddannelsen er professionsrettet og kompetencegivende og giver dig ny faglig viden, dybere indsigt i metoder og tilgange samt et opdateret blik på de muligheder og udfordringer du møder i hverdagen.

Uddannelsen er således både for dig, der har ambitioner om at udvide din grundfaglighed og for dig der drømmer om at specialisere dig i et særligt område eller funktion. Retning og fokus er op til dig.

Flere steder
Diplomuddannelse

Kvalificér dig til at varetage de udviklende, rådgivende, koordinerende funktioner i forbindelse med skolens bevægelsesaktiviteter, trivsel og læring. Lær at vejlede dine kolleger og medvirk til at få igangsat bevægelsesindsatser på skolen.

Flere steder
Uddannelsesretning
Uddannelsesretning

Danskvejleder i skolen

Kvalificer dine kompetencer til at igangsætte og udvikle indsatser i forbindelse med skolens undervisning i dansk og få styrket dine vejleder- og koordinatorkompetencer.

Flere steder
Uddannelsesretning
Uddannelsesretning

Engelskvejleder i skolen

Få kompetencerne til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i engelskfaget – med henblik på at kunne vejlede dine fagkolleger og ledelse.

Flere steder
Uddannelsesretning
Uddannelsesretning

Inklusionsvejleder

Er du optaget af alle børns deltagelsesmuligheder i sociale og faglige fællesskaber, så er uddannelsen til inklusionsvejleder noget for dig.

Flere steder
Uddannelsesretning

Læs til læsevejleder og bliv inspirator, koordinator og vejleder i forbindelse med skolens arbejde med udvikling af sprog- og læseudvikling.

Flere steder
Uddannelsesretning
Uddannelsesretning

Matematikvejleder i skolen

Få styrket dine kompetencer i at udvikle og koordinere indsatser i forbindelse med skolens undervisning i matematik gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering i undervisningen.

Flere steder
Uddannelsesretning
Uddannelsesretning

Naturfagsvejleder i skolen

Underviser du i naturfag? Har du interesse for koordinering og nytænkning af naturfaglige undervisningsforløb? Varetager du tilmed allerede vejledning og rådgivning af dine fagkolleger? Så skal du måske overveje at uddanne dig til naturfagsvejleder.

Flere steder
Uddannelsesretning
Uddannelsesforløb

Teknologiforståelse

Med temaet "Teknologiforståelse" har vi fokus på de særlige kompetencer vi som undervisere og fremtidens borgere har brug for i en verden, hvor flere og flere design bliver digitale og vi i skole og institution hver dag konfronteres med nye teknologier i både vores egen, men også børnenes og de unges hverdag.

Flere steder
Uddannelsesforløb
Uddannelsesretning

Faglig vejleder i skolen

Er du eller ønsker du at blive faglig vejleder på din skole? Med en vejlederuddannelse kvalificeres du til varetagelse af vejlederens mangeartede arbejde og centrale funktion.

Flere steder
Uddannelsesretning

Læs til ordblindelærer og få indgående viden og konkrete værktøjer til arbejdet med de ordblinde elevers særlige læringsudfordringer.

Flere steder
Uddannelsesforløb

Tag uddannelsen til ordblindeunderviser for voksne og få viden om og konkrete værktøjer til at undervise unge i ungdomsuddannelse og voksne, der har brug for støtte til at klare hverdagens læse- og skrivekrav.

Flere steder
Uddannelsesforløb

Få styrket dine kompetencer i at udvikle og koordinere indsatser i forbindelse med skolens undervisning i matematik gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering i undervisningen.

Flere steder
Uddannelsesretning
Uddannelsesretning

Fritidspædagog

Vil du, med styrket faglighed og kompetence bidrage til at udvikle en mangfoldig være- og bæredygtig fritidspædagogisk praksis?

Flere steder
Uddannelsesretning

Med tilskud fra Novo Nordisk Fondens efteruddannelsespulje kan din skole få fuld dækning af udvalgte kurser inden for matematik, naturfag og teknologi

Formålet med efteruddannelsespuljen er at understøtte læreres løbende fagdidaktiske udvikling og faglige engagement gennem individuelt tilpasset og praksisnær efteruddannelse på korte formelle eller uformelle kurser. Formålet er desuden at give tid til refleksion, arbejdsglæde, sparring med kolleger og udvikling af undervisningen på egen uddannelsesinstitution.

Flere steder
Kursus

Bliv læsevejleder for ungdomsuddannelser og få indgående viden og konkrete værktøjer til at indgå som faglig ressourceperson i forhold til udvikling af skolens skriftsprogsundervisning.

Flere steder
Uddannelsesforløb
-

Skolens naturfaglige kultur

Underviser du i naturfag? Har du interesse for koordinering og nytænkning af naturfaglige undervisningsforløb? Varetager du tilmed allerede vejledning og rådgivning af dine fagkolleger? Så skal du måske overveje at uddanne dig til naturfagsvejleder.

Du bliver klædt på til at vejlede fagkolleger, fagteam og ledelse om indhold, metoder og materialevalg i naturfagsundervisning. Du rustes samtidig til at tage initiativ til udvikling af evalueringskultur på skolen inden for naturfag samt til at bidrage til den naturfaglige debat.

På uddannelsesforløbet til Naturfagsvejleder vil du få et grundlag for at kunne varetage en styrende funktioner for skolens naturfagsundervisning. Derudover lærer du at initiere og bidrage til skolens udviklingsplaner på det naturfaglige områder, samt at udvælge og anvende den nye viden og naturfagsdidaktiske forskning i praksis.

Campus Roskilde
Modul
-

Engelsk som kulturteknik

Underviser du i engelsk i grundskolen og ønsker du at videreuddanne dig inden for dit fag samt vejlede kolleger inden for engelskfagets forskellige områder, så er dette modul under uddannelsesretningen Engelskvejleder måske noget for dig.

Som engelskvejleder får du en central rolle i udviklingen af engelskfagets didaktik og evalueringskultur samt muligheden for at være med til at igangsætte og stimulere den faglige debat samt implementere udviklingsarbejder på din skole.

På engelskvejlederuddannelsen foregår studiet på følgende måde:

• 100 % virtuelt synkron og asynkron undervisning
• Forpligtende samarbejde i studiegrupper
• Studieaktiviteter før, under og efter undervisningen

E-læring
Modul
-

Teknologi og digitale læremidler i matematikfaget

Få styrket dine kompetencer i at udvikle og koordinere indsatser i forbindelse med skolens undervisning i matematik, gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering i undervisningen.

Det er målet, at du gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering opnår kompetencer til at vælge og anvende metoder samt kombinere faglig viden med didaktisk viden til identifikation af, refleksion over og vurdering af problemstillinger i praksis. Desuden kvalificeres du til at kunne igangsætte og stimulere den faglige debat, udviklingsarbejder samt vejlede om didaktiske perspektiver i forbindelse med planlægning, gennemførelse og evaluering af matematikundervisning i henhold til gældende læseplaner.
Hermed bliver du kvalificeret til at kunne udvikle og vedligeholde en evalueringskultur for matematikfaget på skolen.

Campus Roskilde
Modul
-

Fællesskabende Pædagogik

Er du nysgerrig på, hvordan du kan arbejde fællesskabende for børn/unge/voksne i udsatte positioner?

Campus Roskilde
Modul
-

Afgangsmodul Vejledning og supervision

Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbyttet er opnået.

Fokus er således på analyse, refleksion, vurdering samt håndtering af faglige problemer gennem anvendelsen af relevante teorier, metoder og forskningsresultater.

Afgangsprojektets emne skal ligge inden for diplomuddannelsens faglige område og skal formuleres, så eventuelle valgfag, herunder også valgfag taget uden for uddannelsen, inddrages. Institutionen skal desuden godkende emnet.

Campus Roskilde
Modul
-

Afgangsmodul Engelskvejleder

Med afgangsprojektet afslutter du uddannelsen som engelskvejleder og kvalificerer dig dermed til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i engelsk.

Gennem integration af din praksiserfaring og en udviklingsorienteret tilgang kan du planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske tiltag inden for engelskundervisningen med henblik på at kunne vejlede kolleger og ledelse.

Campus Roskilde
Modul
-

Afgangsmodul børns sprog

Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbyttet er opnået.

Fokus er således på analyse, refleksion, vurdering samt håndtering af faglige problemer gennem anvendelsen af relevante teorier, metoder og forskningsresultater.

Afgangsprojektets emne skal ligge inden for diplomuddannelsens faglige område og skal formuleres, så eventuelle valgfag, herunder også valgfag taget uden for uddannelsen, inddrages. Institutionen skal desuden godkende emnet.

Campus Roskilde
Modul
-

Afgangsmodul Natufagsvejleder

Afgangsprojektet afslutter naturfags vejlederuddannelsen.

Med afgangsprojektet viser du, hvordan du kan varetage koordinerende, rådgivende, styrende og udviklende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i alle naturfag.

Gennem projektet opnår du kvalifikationer til at samarbejde med kolleger og ledelse om planlægning, gennemførsel og evaluering af naturfaglig undervisning. Samtidigt vil der være fokus på, hvordan du tilrettelægger læringsaktiviteter og pædagogisk udvikling, så kollegernes undervisningskompetence udvikles til gavn for eleverne, deres læringsudbytte og almene dannelse.

Campus Roskilde
Modul
-

Afgangsprojekt PD - uden retning

Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbyttet er opnået.

Fokus er således på analyse, refleksion, vurdering samt håndtering af faglige problemer gennem anvendelsen af relevante teorier, metoder og forskningsresultater.

Afgangsprojektets emne skal ligge inden for diplomuddannelsens faglige område og skal formuleres, så eventuelle valgfag, herunder også valgfag taget uden for uddannelsen, inddrages.

Campus Roskilde
Modul
-

Afgangsmodul matematikvejleder

Med afgangsprojektet afsluttes uddannelsen med retningen matematikvejleder.

I afgangsprojektet får du anledning til at vise, hvordan du kan kvalificere matematiklærere undervisning.
Samtidigt kvalificerer du dig til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i matematik.

Gennem afgangsprojektet fordyber du dig og formidler dine kompetencer til at planlægge, gennemføre, evaluere og analysere undervisning og undervisningsaktiviteter inden for matematik - med særligt fokus på at kunne vejlede kolleger og ledelse.

Campus Roskilde
Modul