Gå til hovedindhold

Find uddannelser, moduler og kurser

Kurser og moduler

138 resultater
Kurser og moduler Uddannelser og retninger
Nulstil filtre
        -

        Afgangsmodul børns sprog

        Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbyttet er opnået.

        Fokus er således på analyse, refleksion, vurdering samt håndtering af faglige problemer gennem anvendelsen af relevante teorier, metoder og forskningsresultater.

        Afgangsprojektets emne skal ligge inden for diplomuddannelsens faglige område og skal formuleres, så eventuelle valgfag, herunder også valgfag taget uden for uddannelsen, inddrages. Institutionen skal desuden godkende emnet.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul Læringsvejleder

        Med afgangsprojektet for retningen læringsvejleder kvalificeres til at kunne varetage igangsættende, udviklende, vejledende og koordinerende funktioner i forbindelse med skolens Pædagogiske Læringscenter.

        Med afsæt i forsknings-, teoretisk og erfaringsbaseret viden inden for læring, didaktik og organisationsudvikling skal du vise, hvordan du i dit professionelle virke håndterer komplekse pædagogiske udviklingsopgaver, der angår læring og trivsel, samt didaktisk nytænkning i relation til elever, pædagogisk personale og skolen som organisation.

        Afgangsprojektets emne skal ligge inden for retningens faglige område og det anføres i den skriftlige opgave, hvilke moduler uddannelsen er opbygget af og hvordan afgangsprojektet imødekommer læringsmålene for retningen.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul Engelskvejleder

        Med afgangsprojektet afslutter du uddannelsen som engelskvejleder og kvalificerer dig dermed til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i engelsk.

        Gennem integration af din praksiserfaring og en udviklingsorienteret tilgang kan du planlægge, gennemføre og evaluere pædagogiske tiltag inden for engelskundervisningen med henblik på at kunne vejlede kolleger og ledelse.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul Medier og kommunikation

        Med afgangsprojektet kvalificerer du dig til at kunne varetage komplekse pædagogiske opgaver samt læreprocesser om og med medier og kommunikation.

        Særlig tyngde har relation mellem på den ene side mediernes dannelses- og samfundsmæssige betydning og på den anden side de pædagogiske praksisfelter.

        Afgangsprojektets emne skal ligge inden for retningens faglige område og det anføres i den skriftlige opgave, hvilke moduler uddannelsen er opbygget af og hvordan afgangsprojektet imødekommer læringsmålene for retningen.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul Ordblindelærer i grundskolen

        Med afgangsprojektet afsluttes uddannelsen med retning Ordblindelærer i grundskolen.

        Afgangsprojektet skal demonstrere forskningsbaseret viden om læsning og skrivning med særligt fokus på elever i skriftsprogsvanskeligheder, såsom elever i risiko for ordblindhed, ordblinde elever og elever med usikker fonologisk kodning.

        Projektet skal afspejle kompetencer inden for planlægning, gennemførsel og evaluering af skriftsproglige indsatser for målgruppen samt formidling af didaktik til kolleger, forældre og ledelse der fordrer inkluderende læringsmiljøer i alle fag.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul Læsevejledning i grundskolen

        Med afgangsprojektet afsluttes uddannelsen med retning Læsevejledning i grundskolen.

        Afgangsprojektet skal demonstrere teoretisk læsefaglig viden og videnskabeligt forankrede kompetencer inden for skriftsprogstilegnelse, skriftsprogsudvikling og -undervisning, herunder at kunne identificere, vurdere og handle på skriftsproglige problemstillinger i praksis.

        Projektet skal afspejle kompetencer inden for professionel vejledning i forhold til skriftsproglige didaktiske tiltag målrettet relevante elev- og faggrupper.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul Naturfagsvejleder

        Afgangsprojektet afslutter naturfagsvejlederuddannelsen.

        Med afgangsprojektet viser du, hvordan du kan varetage koordinerende, rådgivende, styrende og udviklende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i alle naturfag.

        Gennem projektet opnår du kvalifikationer til at samarbejde med kolleger og ledelse om planlægning, gennemførsel og evaluering af naturfaglig undervisning. Samtidigt vil der være fokus på, hvordan du tilrettelægger læringsaktiviteter og pædagogisk udvikling, så kollegernes undervisningskompetence udvikles til gavn for eleverne, deres læringsudbytte og almene dannelse.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul matematikvejleder

        Med afgangsprojektet afsluttes uddannelsen med retningen matematikvejleder.

        I afgangsprojektet får du anledning til at vise, hvordan du kan kvalificere matematiklærere undervisning.
        Samtidigt kvalificerer du dig til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i matematik.

        Gennem afgangsprojektet fordyber du dig og formidler dine kompetencer til at planlægge, gennemføre, evaluere og analysere undervisning og undervisningsaktiviteter inden for matematik - med særligt fokus på at kunne vejlede kolleger og ledelse.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsmodul: Psykologi

        Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbyttet er opnået.

        Fokus er således på analyse, refleksion, vurdering samt håndtering af faglige problemer gennem anvendelsen af relevante teorier, metoder og forskningsresultater.

        Afgangsprojektets emne skal ligge inden for diplomuddannelsens faglige område og skal formuleres, så eventuelle valgfag, herunder også valgfag taget uden for uddannelsen, inddrages. Institutionen skal desuden godkende emnet.

        Campus Roskilde
        Modul
        -

        Afgangsprojekt PD - uden retning

        Afgangsprojektet afslutter uddannelsen og skal dokumentere, at uddannelsens mål for læringsudbyttet er opnået.

        Fokus er således på analyse, refleksion, vurdering samt håndtering af faglige problemer gennem anvendelsen af relevante teorier, metoder og forskningsresultater.

        Afgangsprojektets emne skal ligge inden for diplomuddannelsens faglige område og skal formuleres, så eventuelle valgfag, herunder også valgfag taget uden for uddannelsen, inddrages.

        Campus Roskilde
        Modul
        22 resultater
        Kurser og moduler Uddannelser og retninger
        Nulstil filtre

            Den pædagogiske diplomuddannelse er for dig der har ambitioner om at styrke din professionelle identitet og ønsker rum, anledning og mulighed for at bygge ekstra lag på din faglighed.

            Uddannelsen er professionsrettet og kompetencegivende og giver dig ny faglig viden, dybere indsigt i metoder og tilgange samt et opdateret blik på de muligheder og udfordringer du møder i hverdagen.

            Uddannelsen er således både for dig, der har ambitioner om at udvide din grundfaglighed og for dig der drømmer om at specialisere dig i et særligt område eller funktion. Retning og fokus er op til dig.

            Flere steder
            Diplomuddannelse

            Kvalificér dig til at varetage de udviklende, rådgivende, koordinerende funktioner i forbindelse med skolens bevægelsesaktiviteter, trivsel og læring. Lær at vejlede dine kolleger og medvirk til at få igangsat bevægelsesindsatser på skolen.

            Flere steder
            Uddannelsesretning
            Uddannelsesretning

            Danskvejleder i skolen

            Kvalificer dine kompetencer til at igangsætte og udvikle indsatser i forbindelse med skolens undervisning i dansk og få styrket dine vejleder- og koordinatorkompetencer.

            Flere steder
            Uddannelsesretning
            Uddannelsesretning

            Engelskvejleder i skolen

            Få kompetencerne til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i engelskfaget – med henblik på at kunne vejlede dine fagkolleger og ledelse.

            Flere steder
            Uddannelsesretning
            Uddannelsesretning

            Inklusionsvejleder

            Er du optaget af at skabe deltagelsesmuligheder for alle børn i sociale og faglige fællesskaber?
            Så er uddannelsen som inklusionsvejleder noget for dig!

            Flere steder
            Uddannelsesretning

            Læs til læsevejleder og bliv inspirator, koordinator og vejleder i forbindelse med skolens arbejde med udvikling af sprog- og læseudvikling.

            Flere steder
            Uddannelsesretning
            Uddannelsesretning

            Matematikvejleder i skolen

            Få styrket dine kompetencer i at udvikle og koordinere indsatser i forbindelse med skolens undervisning i matematik gennem integration af praksiserfaring og udviklingsorientering i undervisningen.

            Flere steder
            Uddannelsesretning
            Uddannelsesretning

            Naturfagsvejleder i skolen

            Underviser du i naturfag? Har du interesse for koordinering og nytænkning af naturfaglige undervisningsforløb? Varetager du tilmed allerede vejledning og rådgivning af dine fagkolleger? Så skal du måske overveje at uddanne dig til naturfagsvejleder.

            Flere steder
            Uddannelsesretning
            Uddannelsesforløb

            Teknologiforståelse

            Med temaet "Teknologiforståelse" har vi fokus på de særlige kompetencer vi som undervisere og fremtidens borgere har brug for i en verden, hvor flere og flere design bliver digitale og vi i skole og institution hver dag konfronteres med nye teknologier i både vores egen, men også børnenes og de unges hverdag.

            Flere steder
            Uddannelsesforløb