![](/sites/phabsalon.dk/files/styles/medium/public/2021-09/Kopi%20af%20CFU%20010816%20-%20Fotos%20af%20Kim%20Matthai%20Leland%20093.jpg?itok=b1n6XnY6)
![](/sites/phabsalon.dk/files/styles/medium/public/2021-09/Kopi%20af%20CFU%20010816%20-%20Fotos%20af%20Kim%20Matthai%20Leland%20093.jpg?itok=b1n6XnY6)
Læs til læsevejleder og bliv inspirator, koordinator og vejleder i forbindelse med skolens arbejde med udvikling af sprog- og læseudvikling.
Uddannelsesforløbet er målrettet skolens kommende læsevejledere og er for dig, der ønsker kompetencer i læsevejledning, herunder facilitering af kollegiale læreprocesser og formidling af viden om skriftsprogsudvikling til kolleger, ledelse og forældre.
Foruden vejledningskompetencer om skriftsprogsundervisning får du indsigt i teorier og metoder inden for skriftsprogsudvikling, skriftsprogsvanskeligheder og skriftsprogsundervisning samt indsigt i læsevejlederfunktionens indhold, metoder, etik og særlige udfordringer.
Udover kompetencer i skriftsprogsundervisningen for hele grundskoleforløbet kan du her fordybe dig i skriftsprogstilegnelse i indskolingen, skriftsprogsudvikling på mellemtrinnet og skriftsprogsvanskeligheder i hele skoleforløbet fra 0.-10. klasse.
For at opnå en fuld Pædagogisk Diplomuddannelse med uddannelsesretningen Læsevejledning i grundskolen skal de tre nedenstående fagmoduler samt de tre obligatoriske moduler indgå.